تبلیغات
جم بازار - چگونه یك سایت تبلیغاتی راه‌اندازی كنیم و چگونه از سایت تبلیغاتی استفاده كنیم . نوشته : رحیم نظری
به نظر شما آیا شما هم می توانید از طریق اینترنت درآمد کسب کنید ؟




» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :



در این مقاله که توسط آقای رحیم نظری در وبلاگ وی به نشانی     marketingmasters.blogfa.com درج شده است آقای نظری 28 روش موفقیت در راه اندازی و مدیریت سایت تبلیغاتی را مد نظر قرار داده و با مهارت تمام ، مدیریت اینگونه سایتها را به ما آموزش می دهد . این مقاله را در ادامه مطلب مطالعه فرمایید .



1ـ داشتن پیشتیبانی آنلاین:
ما باید در ساعات پربازدید سایت حتما بتوانیم از طریق یاهو مسنجر با مشتریان سایت ارتباط داشته باشیم. بدین طریق آنها
احساس خواهند كرد:
الف) كه ما در كنار آنها هستیم و حاضریم مشكلات آنها را حل كنیم.
ب) هیچ حقی از آنها ضایع نكرده‌ایم و خود را مسئول پاسخ‌گویی به آنها می‌دانیم.
ت) ارزش آنها را می‌دانیم.
اگر نتوانیم از طریق یاهو مسنجر با مشتریان سایت ارتباط داشته باشیم. لااقل باید در كمتر از ۴ ساعت بتوانیم به ایمیل آنها پاسخ بدهیم. در این مورد حتما در قسمت تماس با ما فرمی قرار دهید تا مشتریانتان مجبور نشوند برای فرستادن یك ایمیل، از چندین پنجره یا برنامه عبور كنند. به خاطر داشته باشید آنها كارهای دیگری نیز برای انجام دادن دارند.

2 ـ داشتن Page Rank: خیلی از سایت‌ها با روشهای خاص اقدام به افزایش كنتور بازدید از سایت می‌كنند كه این نشان از تقلب آنها برای كسب درآمد زیاد، بدون رساندن سود به مشتریان دارد. همیشه به یاد داشته باشید پیشرفت مشتریان، باعث پیشرفت شماست نه افزایش میزان بازدید بصورت تقلبی. در این مورد سایت‌های صادق، سایت‌هایی هستند كه اقدام به درج Page Rank در صفحه اول خود می‌كنند و پیج رنك ۲ تا ۳ برای یك سایت تبلیغاتی امتیاز خوبی است.

3 ـ تایید به موقع آگهی: در یكی از مقالات قبلی هم نوشته بودم كه سایتی كه بعد از ثبت آگهی به شما وعده دو روز (۴۸ ساعت) برای تایید آگهی می‌دهد به درد نمی‌خورد و یك سایت مرده است. در این مورد برای كشور ما ۸ ساعت و كمتر از آن زمان استانداردی است.

4 ـ حذف نكردن بدون دلیل آگهی: اگر یك آگهی تایید نشد آنرا حذف نكنید، یك ایمیل به درج كننده آن بفرستید و اشكالات آگهی را ذكر كرده و از او بخواهید تا در ۲۴ ساعت اشكالات آن را رفع و دوباره برای تایید به شما بفرستند. سایت‌هایی كه آگهی مشتریان را حذف می‌كنند، بدون اینكه حتی حذف شدن آن را اطلاع دهند، ارزش مشتری را نمی‌دانند و هیچ امیدی به پیشرفت ندارند.

5 ـ تعطیل نكردن سایت در روزهای تعطیل: سایت مغازه نیست كه كسی بخواهد در تعطیلات نوروز آن را به مدت ۱۳ روز تعطیل كرده و به گردش برود. به یاد داشته باشید در اینترنت زمان ارزش زیادی دارد!

6 ـ ندادن اجازه به تبلیغات با كلمات مغایر فرهنگ كشور: اخیرا در یكی از سایت‌های تبلیغاتی چند آگهی دیدم كه به شدت متعجب شدم.
آگهی با عنوان: ازدواج موقت
یا آگهی با عنوان: ... بزرگ كننده ... مردان
یا آگهی با عنوان: ... بزرگ كننده ... خانمها
مدیر سایت‌های تبلیغاتی باید توجه داشته باشند كه وجود چنین آگهی‌هایی باعث بی‌آبروئی سایت آنها می‌شود. فكر می‌كنید چند نفر به این محصولات احتیاج پیدا می‌كنند؟ یا چند نفر زن بیوه هستند كه آمده‌اند در سایت شما دنبال مردی هستند كه آنها را بصورت موقت صیغه كند؟ در سری مقالات قبلی خودم با عنوان "مغز و قدرت تفكر" خصوصیات مردان و زنان را شرح داده‌ام. بعد از مطالعه آن مقاله مطمئنم، متوجه خواهید شد كه آگهی‌ دهندگان و اكثر بازدید كنندگان از آگهی‌های ازدواج موقت مردان هستند! پس هیچوقت اجازه درج آگهی ازدواج موقت در سایت خود را به هیچ احدی ندهید. در مورد محصولات ... بهتر است فقط اجازه درج یك آگهی به فرد مورد نظر بدهید آن هم با این عنوان "مردان و زنان متاهل بخوانند" و به این مشتری بگویید تا محصولات خودش را داخل این آگهی لیست كند. آگهی‌های چنین محصولاتی بازدید كنندگان خوب و خریداران كمی دارند و در استانداردهای آماری كه در قسمت دوم این مقاله عرض خواهم كرد این آگهی‌ها جایی ندارند. بعد از ورود این آگهی‌ها به سایت، بازدید دیگر آگهی‌ها تحت تاثیر قرار گرفته و در این شرایط شما خیلی از مشتریان خود را از دست می‌دهید و بعضی دیگر از آنها سعی می‌كنند عنوان آگهی خود را تغییر دهند بدین شكل: مثلا من در سایت شما یك آگهی دارم به این عنوان "موفقیت در اینترنت" بعد از ورود آن آگهی‌ها، بازدیدكنندگان آگهی را از دست می‌دهم و به جای حذف آگهی خود، فكر می‌كنم كه بیشتر بازدیدكنندگان سایت شما افرادی هستند كه به چنین كلماتی حساسیت دارند، بعد عنوان آگهی خود را بدین صورت تغییر می‌دهم "سایتی در اینترنت به راه‌ بیاندازید كه بیشتر از سایت‌های ... درآمد داشته باشد" من بازدید كنندگان آگهی خود را دوباره به دست می‌آورم اما در این مدت شما خیلی از مشتریان روزانه خود را از دست داده‌اید و مشتریان دیگر نیز مثل من تیترهای خود را تغییر می‌دهند و سایت شما تبدیل به سایتی می‌شود كه والدین متفكر، از ورود كودكان خود به آن جلوگیری كرده و بعد از مدتی سایت فاسد شما، فیلتر شده و به كار خود پایان می‌دهد.

7 ـ حذف به موقع آگهی‌های مرده: مدت زمان كوتاهی را برای حضور آگهی در سایت خود بدهید (برای سایت‌های موفق حداكثر ۳ ماه زمان خوبی است) و بعد از اتمام آن زمان یك ایمیل به درج كننده آن بفرستید و از ایشان بخواهید تا در مدت یك هفته آگهی خود را به روز رسانی كرده یا حذف كند. بعد از گذشت یك هفته، اگر درج كننده آگهی هیچ عكس‌العملی نشان نداد، آگهی را حذف كنید. این سیاست باعث می‌شود، همیشه سایت شما زنده و سرحال باشد و مهمتر از آن اینكه باعث می‌شود سایت شما به گورستان آگهی تبدیل نشود. اگر یك بازدید كننده به سایت مراجعه كرده و یك آگهی مرده ببیند تصور می‌كند كه سایت تبدیل به موزه شده است و تنها كاری كه می‌تواند بكند این است كه تماشا كرده و از آن خارج شود.

8 ـ اجازه درج آگهی ویژه رایگان در مدت معین: همیشه برای خدمات رایگان مدت معینی در نظر بگیرید و به هر طریق این را به اطلاع مشتریان خود برسانید. بعد از اتمام آن مدت بدون تمدید كردن، ارائه خدمات رایگان را قطع كنید. سود حاصل:
الف) مشتریان شما متوجه شوند كه زمان برای شما معنی دارد.
ب) مشتریان شما را به عكس‌العمل سریع وادار می‌كند (اگر اجازه یكساله به آنها بدهید، بعد از دیدن آگهی شما، درج آگهی را به زمان دیگری موكول می‌كنند و بعدا این امكان را فراموش كرده و آگهی شما بی‌ارزش می‌شود، اما اگر یك فرصت مثلا ده روزه به آنها بدهید آنها مجبور به عكس‌العمل سریع می‌شوند. تجربه ثابت كرده است كه مدت زمان‌های كوتاه بازدهی بالائی دارند.)
پ) گرفتن آمار در فاصله‌ زمانی معین راحت‌تر است و می‌توانید از اطلاعات آماری بدست آمده در جذب مشتریان بیشتر استفاده كنید.

9 ـ داشتن خلاقیت در تایید یا عدم تایید آگهی: هیچوقت بخاطر یك شك نابجا اقدام به عدم تایید آگهی نكنید. فراموش نكنید كه كار شما در ارتباط با اینترنت است و اینترنت منبع عظیمی از اطلاعات و اطلاعات رفع كننده هرگونه شك و شبهه‌ای است. به یك آگهی شك می‌كنید كه قوانین شما را زیر پا گذاشته است. به لینك موجود در آگهی سربزنید و از كار سایت سر در بیاورید. سوال خلاقیت كه یادتان هست؟ دیگه چه كار می‌توانم بكنم؟ اگر متوجه شدید كه سایت یك سایت مفید است و جملات موجود در آگهی باعث ایجاد شك در شما شده‌ است، یك ایمیل به درج كننده آگهی بفرستید و بخواهید تا جملات مورد نظر شما را اصلاح كند.

10 ـ احترام به اطلاعات محرمانه مشتریان: در حفظ اطلاعات مشتریان خود كوشا باشید. آدرس ایمیل مشتریان شما با ارزشترین منبع درآمد شماست، آنها را با دیگران به اشتراك نگذارید. یك سایت آگهی جدید التاسیس اقدام به جمع كردن آدرس ایمیل از دیگر سایتهای آگهی كرده بود و بعد اقدام به ارسال ایمیل تبلیغاتی به آنها كرده بود (در آینده یك مقاله نیز در مورد بازاریابی از طریق ایمیل خواهم نوشت) كار آنها نه بد بود و نه خوب، اما یك اشكال بزرگ داشت. آنها آدرس ایمیل‌ها را در قسمت To وارد كرده بودند. اولین چیزی كه دریافت كننده ایمیل در مورد این سایت فكر می‌كند این است كه ایشان ارزشی به اطلاعات محرمانه آنها قائل نیستند. هر آدرسی كه در قسمت To وارد می‌شود برای دریافت كننده ایمیل نیز قابل رویت است. حالا كه شما ریسك فرستادن اسپم را پذیرفته‌اید لااقل آدرس‌ها را در قسمت BCC وارد كنید. هر وقت كه به چندین نفر ایمیل ارسال می‌كنید حتما این موضوع را مد نظر داشته باشید.

11 ـ اجتناب از دادن قول‌های دروغین: همان ایمیل كه اطلاعات محرمانه مشتریان بالقوه خود را فاش كرده بود، در متن ایمیل قول داده بود كه با ثبت آگهی در سایت آنها، آگهی را روزانه به بیست هزار نفر نشان دهد. من یك آگهی در سایت‌ ایشان ثبت كردم و خواستم اطلاعاتی در مورد سایت‌شان بدست بیاورم. بعد از گذشت ۱۸ روز آن آگهی فقط سه بار كلیك خورده بود! یك ایمیل به آنها فرستادم و چند پیشنهاد ارائه كردم تا با رعایت آنها بتوانند سایت خود را بهینه كنند. به ایمیل جواب ندادند و هیچكدام از پیشنهادات را هم مد نظر قرار ندادند! اینها كسانی هستند كه هدف اصلی‌شان كسب درآمد بدون در نظر گرفتن منافع مشتری است.

12 ـ اجتناب از افزایش بی‌دلیل كنتور آگهی‌ها: هیچوقت كنتور آگهی مشتریان را بی‌دلیل افزایش ندهید چون در قسمت دوم این مقاله كه در مورد نحوه استفاده از سایت‌های تبلیغاتی است استانداردهائی را ذكر خواهم كرد كه مشتریان با مد نظر قرار دادن آنها متوجه خواهند شد كه كنتور آنها نه از طریق بازدید كه توسط دست‌اندركاران سایت افزایش یافته است.

13 ـ كمك كردن به مشتریان جهت درج آگهی‌های استاندارد: خیلی از درج كنندگان آگهی، اطلاعات كافی در مورد نحوه درج آگهی موفق ندارند. در سایت شما اقدام به درج آگهی می‌كنند. آن آگهی بعد از گذشت چند روز هنوز در زیر خط استاندارد قرار دارد و هیچ بازدید‌كننده‌ای ندارد. در این شرایط مشتری را به حال خودش ول نكنید! بدون در نظر گرفتن نوع آگهی (رایگان یا ویژه بودن) یك ایمیل به او بفرستید و بخواهید تا با شما یك ملاقات آن لاین (از طریق مسنجر) داشته باشد. قبل از ملاقات، آگهی را مطالعه كرده و اشكالات آن را یادداشت كنید. تخصصتان را به كار بگیرید تا بتوانید مشكل او را مرتفع سازید. اگر تخصص كافی در مورد نوشتن آگهی ندارید از افراد متخصص مشاوره بخواهید یا به مشتری بگوئید تا با این افراد مكاتبه كرده و مشاوره رایگان بگیرد. مطمئن باشید این كار شما بی‌نتیجه نمانده و بعد از موفقیت آگهی مشتری او این لطف شما را به هر طریق ممكن تلافی خواهد كرد.

14 ـ داشتن دلیل قانع كننده نسبت به پورتال كردن سایت: سایت‌هائی هستند كه تبدیل به پورتال می‌شوند ولی این پورتال شدن سود آنها را كمتر می‌كند! خدمت خوانندگان عزیز باید عرض كنم كه یك پورتال مجموعه‌ای از چندین سایت است. مثلا یك پورتال ورزشی می‌تواند شامل یك سایت فوتبال، یك سایت والیبال، یك سایت شطرنج و ... باشد. سایت بلاگفا یك پورتال است. وبلاگ‌های موجود در بلاگفا زیر مجموعه آن هستند و آدرس زیر مجموعه پورتالها با www شروع نمی‌شود. خدمات پورتال وسعت زیادی دارد و مشتریان پورتال‌ها در كار با آنها خدمات ارزنده‌ای دریافت می‌كنند. چند سایت‌ تبلیغاتی در اینترنت دیده‌ام كه تبدیل به پورتال شده‌اند. اما مدیران این سایت‌ها باید توجه داشته باشند كه پورتال كردن یك سایت نباید هدف نهایی و تخصصی سایت را پایمال كند. پورتال‌ها بازدید كننده زیاد و پیج‌رنك بالاتری نسبت به سایت‌ها دارند اما افزایش پیج‌رنك با تبدیل سایت به پورتال همیشه نمی‌تواند مفید باشد. یك پورتال تبلیغاتی اگر اقدام به اضافه كردن یك سایت بازی برای بچه‌ها در زیر مجموعه خود بكند می‌تواند بازدید و پیج‌رنك خود را افزایش دهد اما خوانندگان این وبلاگ! و افراد متخصص در زمینه درج آگهی هیچوقت گول چنین پورتالهایی را نخواهند خورد! چون آنها خوب می‌دانند افزایش تعداد بچه‌هائی كه بصورت آن‌لاین در پورتال بازی می‌كنند هیچ نفعی برای آگهی آنها ندارد. تقسیم پورتال به زیر مجموعه استان‌ها هم زیاد خوب نیست چون آگهی‌نامه‌های محلی كار زیر مجموعه‌های پورتال شما را به خوبی انجام می‌دهند. اگر قصد دارید سایت تبلیغاتی خود را به پورتال تبدیل كنید بهترین ایده تقسیم پورتال به زیر مجموعه‌، طبقه‌بندی‌های موجود آگهی‌ها در سایت است. مثلا یك زیر سایت درباره آگهی سایت‌های آموزشی، یك زیر سایت درباره آگهی سایت‌های صنعتی و ... بدین طریق بازدید كنندگان سایت در یافتن آگهی مورد نظر خود دچار مشكل نشده و آگهی دهندگان نیز مطمئن خواهند شد كه در جایی دیده می‌شوند كه دوست دارند دیده شوند. پورتال كردن سایت منافع زیادی دارد ولی یك زیر سایت غیر تخصصی تمام رشته‌های شما را پنبه خواهد كرد. تخصص سایت خود را ارزان حراج نكنید!

15 ـ اجتناب از درج اخبار در سایت تبلیغاتی: همان طور كه در قسمت قبلی شرح دادم اضافه‌كردن چیزهای بدرد نخور از كیفیت و تخصص سایت شما خواهد كاست. در بعضی سایت‌ها قسمتی از صفحه با ارزش خود را به اخبار اختصاص می‌دهند، همیشه در اختصاص قسمتی از صفحه خود به یك موضوع خاص از خود سوال كنید: آیا این قسمت سایت را تخصصی می‌كند یا غیر تخصصی؟ اگر تخصصی می‌كند كه هر چه سریعتر اقدام كنید و اگر غیر تخصصی می‌كند كه اصلا چنین كاری را انجام ندهید. (در مقاله‌ای كه بعدا در مورد بازاریابی از طریق ایمیل خواهم نوشت راهكاری به شما نشان خواهم داد كه فقط سایت‌های تخصصی می‌توانند از آن طریق كسب درآمد كنند) سایت شما مخصوص آگهی است آنهایی كه علاقه‌ای به خواندن اخبار دارند حتما آدرس پورتال‌های اخبار را هم می‌دانند.

16 ـ استفاده از كلمات كلیدی مخصوص هر آگهی جهت كمك به موقعیت آگهی در نتایج موتورهای جستجوگر: فرمهای درج آگهی را طوری طراحی كنید كه درج كنندگان آگهی بتوانند كلمات كلیدی مربوط به آگهی را نیز در آنجا قرار دهند. بدین ترتیب موتورهای جستجوگر نیز به افزایش بازدید آگهی‌های شما كمك خواهند كرد. همه تلاش خود را به كار بگیرید تا آگهی مشتریان شما در صفحه اول موتورهای جستجوگر دیده شوند. این سود دو طرفه سایت شماست، بازدید كننده یك آگهی كه از طریق موتور جستجوگر وارد سایت شما شده است قبل از دیدن آگهی وارد سایت شما می‌شود و آدرس آن را به خاطر می‌سپارد و شما قبل از مشتری از این كار سود می‌برید . اگر درج كننده، هیچ اطلاعاتی از نحوه انتخاب كلمات كلیدی ندارد، باز هم با ایمیل او را راهنمائی كنید.

17 ـ لینك دادن به سایت‌ها یا وبلاگ‌هایی كه مقالات آموزشی در مورد طرز نوشتن آگهی خوب دارند: یك قسمت از صفحه اول را به لینك‌هائی اختصاص دهید كه مقالات آموزشی خوب در مورد نوشتن آگهی دارند. این لینك‌ها را در زمان‌های كمك به مشتریان پیشنهاد كنید و از آنها بخواهید تا با افزایش اطلاعات خود، آگهی خود را بهینه‌سازی كند. همه قسمت‌های سایت را با تخصص سایت‌ بسنجید. نیازهای مشتریان خود را همیشه مد نظر قرار دهید. چند درصد از آگهی دهندگان سایت شما اصول نوشتن آگهی خوب را می‌دانند؟ چرا به جای دادن صد هزار تومان اعتبار بلاعوض به مشتریانتان جهت درج آگهی ویژه بدون بازدید! یك كتاب آموزشی درج آگهی خوب هدیه نمی‌دهید؟ خیلی از آنها واقعا نمی‌دانند از چه عكسی برای آگهی خود استفاده كنند! حتی در دادن هدیه هم تخصص سایت را فراموش نكنید!

18 ـ كمك گرفتن از افراد متخصص و مشاوره با آنها در جهت حرفه‌ای كردن هر چه بیشتر سایت: اینترنت جایی است كه شما به راحتی می‌توانید افراد متخصص در هر امری را پیدا كرده و از آنها مشاوره بگیرید. افراد متخصص قادرند تخصص سایت شما را افزایش دهند! در هیچ كجای دنیا شما به اندازه اینترنت قادر به یافتن خدمات رایگان نیستید. خیلی از افراد متخصص در سایت خود اقدام به عرضه خدمات رایگان می‌كنند. چرا از آنها استفاده نمی‌كنید؟ معنی خدمات را به خوبی متوجه شده‌اید و حتی در سایت خود ارائه می‌دهید. اما از خدمات دیگران استفاده نمی‌كنید.

19 ـ افزایش اطلاعات روزانه در مورد تبلیغات: آنهائی كه مطالعه نمی‌كنند ارزش مشاوره گرفتن و استفاده از تجربیات دیگران را نمی‌دانند. حال كه یك سایت تبلیغاتی دارید، چرا در این مورد اطلاعات خود را افزایش نمی‌دهید؟ در زمانهایی كه بنا به دلایلی قادر به مطالعه نیستم، در كانالهای مختلف تلویزیونی به تماشای آگهی‌های تبلیغاتی مشغول می‌شوم و جملات و تصاویر آنها را مورد ارزیابی قرار داده و نكات مثبت زیادی می‌آموزم. شما هم چنین كنید!

20 ـ امكان به روزرسانی آگهی توسط مشتریان: در سایت خود حتما امكان بروزرسانی آگهی را قرار دهید! اگر این امكان در سایت شما وجود نداشته باشد مشتری شما آگهی را درج كرده و بعد از اتمام دوره چند ماهه آگهی به سایت شما بازخواهد گشت، تازه اگر در این مدت آدرس سایت شما را فراموش نكرده باشد! اما اگر امكان بروزرسانی را در سایت داشته باشید، مشتری برای حضور در صفحه اول و لیست شدن در بالای نتایج جستجوی سایت، روزانه به سایت شما مراجعه كرده و آگهی خود را بروزرسانی خواهد كرد و از این طریق بازدید سایت شما بالا رفته و به نسبت آن پیج‌رنك شما نیز افزایش خواهد یافت كه این ترافیك حق شماست. از حق خود نگذرید! امكان بروزرسانی نشان از پویائی سایت دارد و رقابت حاصل از این كار به نفع سایت شماست.

21 ـ پرهیز از تبلیغات بوسیله پنجره‌های خود بخود باز شونده: از پنجره پاپ‌آپ یا همان پنجره‌های خود بخود باز شونده بپرهیزید. ۷۸ درصد كاربران اینترنت از پنجره پاپ‌آپ متنفرند! شما كه دوست ندارید این تنفر به اسم و آدرس سایت شما سرایت كند؟ در مقاله قبلی خودم كه در مورد سایت‌های لوكس و بدون درآمد نوشته بودم به خصوصیات پنجره اشاره كرده بودم. پنجره‌های پاپ‌آپ منظره بدی را ایجاد می‌كنند و كاربران به سرعت آنها را می‌بندند. برای جلب احترام كاربران حتی از پنجره‌های شناور نیز بپرهیزید. پنجره‌های شناور قسمتی از صفحه را اشغال می‌كنند و كاربر احساس می‌كند كه شما با این كار راحتی و مرور بدون مزاحمت را از او گرفته‌اید. حتی یك پنجره ثابت كه روی قسمتی‌هائی از سایت را گرفته است و حتی دكمه‌ای برای بستن دارد اما با بارگذاری مجدد صفحه دوباره ظاهر می‌شود از ارزش سایت شما می‌كاهد.

22 ـ فعال كردن اكانت از طریق ایمیل: به محض ثبت نام یك كاربر با یك ایمیل، اجازه كار كردن و درج آگهی را به ایشان ندهید. حتما از ایشان بخواهید تا از ایمیل دریافتی اشتراك خود را فعال كرده و سپس به كار خود ادامه دهد. تصور كنید یك كاربر با آدرس ایمیل یك شركت اقدام به ثبت نام كرده و یك آگهی ورشكستگی یا یك آگهی با جملات توهین‌آمیز در مورد آن شركت درج نماید. سایت خود را بازیچه دست چنین افرادی نكنید.

23 ـ استفاده از آدرس ایمیل بعنوان نام كاربری: كاربران را مجبور به ایجاد نام كاربری مخصوص سایت خودتان نكنید. تجربه نشان داده است كه آنها از این روش چندان خرسند نیستند. آنها با آدرس ایمیل خود به صورت روزانه كار می‌كنند و آن را بهترین وسیله برای شناخته شدن خود در اینترنت می‌دانند. وقتی شما از آنها می‌خواهید تا یك نام كاربری مخصوص سایت شما ایجاد كنند آنها شروع به برآورد خدمات شما و میزان حافظه خود می‌كنند و خیلی وقتها از این كار منصرف می‌شوند. بار حافظه‌ آنها را زیاد نكنید. آدرس سایت شما و سپس پسورد مخصوص سایت شما بیشترین چیزی است كه شما می‌توانید از حافظه آنها انتظار داشته باشید. در بعضی شرایط كاربری دوست دارد كه آگهی ثبت كند و از آگهی خود چشم داشت مالی ندارد و بسته به شرایط اجتماعی خود دوست دارد كه اسم خود را نیز ذكر نكند. او را مجبور به این كار نكنید. در فرم ثبت آگهی از این كاربران بخواهید تا در قسمت اسم، مثلا بنویسند (ناشناخته) بدین طریق شما اصول اینترنت را نیز در نظر گرفته‌اید. اكثر كاربران اینترنت در موارد كمی دوست دارند شناخته شوند!

24 ـ ندادن اجازه به درج عكس تكراری: این كار باعث می‌شود كه زیبائی ظاهری سایت شما بیشتر و محلی جذاب برای كاربران شما باشد. اما همیشه در این مورد خلاق باشید. خلاقیت همیشه نتایج خارق‌العاده برای شما به همراه دارد. اگر یك مشتری اقدام به درج چند آگهی (البته بعد از این، اجازه درج بیش از دو آگهی را به آنها نخواهید داد) با یك عكس كرد، از روی آن عكس به سادگی نگذرید. اگر عكس مورد استفاده لوگوی سایت مشتری است كه هیچ ایرادی ندارد اجازه این كار را به او بدهید چون لوگو ارزش زیادی برای هر مدیر سایتی دارد. اگر مشتری از عكسی استفاده كرده كه لوگوی سایتش هم نیست این نكته را از طریق ایمیل به او اطلاع دهید و از او بخواهید تا عكس دیگری را انتخاب كند. اگر مشتری دلیلی را ذكر كرد كه شما آن عكس را با میزان موفقیت آگهی او در ارتباط دیدید به او اجازه دهید برای بار دوم نیز از آن استفاده كند. بخاطر داشته باشید: قوانینی كه جلوی موفقیت سالم افراد و جامعه را بگیرد جزء بی‌ارزشترین قوانین هستند. در درج عكس نیز به مشتری كمك كنید. اجازه ندهید مشتری از عكس آگهی دیگران در دیگر سایتها استفاده كند.

25 ـ ایمیل‌های سایت را فقط خودتان بازبینی نمائید: تجربه ثابت كرده است كه مدیران سایت‌ها همیشه قادر نیستند به تنهائی كارهای سایت را انجام دهند و در زمانهای معین از افراد دیگری نیز كمك می‌گیرند. بخاطر داشته باشید دادن اجازه مدیریت سایت به یك فرد عصبانی و خشك و خالی به مدت یك ساعت می‌تواند زحمات چندین ساله شما را به باد بدهد. سایت شما مانند درخت میوه‌ای است كه شما در طی‌ چندین سال آبیاری كرده و به بار رسانده‌اید، اجازه ندهید یك نفر كوته فكر با كوبیدن یك میخ آن را بخشكاند. از افرادی كمك بگیرید كه به حسن نیت و تكامل فكری آنها ایمان كامل دارید. فردی كه قدرت و ظرفیت انتقادپذیری ندارد، شاید یك آگهی را به خاطر عصبانیت، از سایت حذف كند و حذف شدن آن آگهی ممكن است باعث نارضایتی صاحب آن شده و به دنبال آن مشتری دیگری كه توسط این شخص به سایت شما راهنمائی شده بود، برای حمایت از دوست خود آگهی خود را از سایت شما حذف كند و این دوره تسلسل ادامه پیدا كرده و سایت به جائی می‌رسد كه شما قادر نیستید دلیل شكستش را پیدا كنید. در سایت خود از مشتریان بخواهید كه شكایات و انتقادات خود را از طریق ایمیل به شما ارسال كنند. خود را متعهد به جواب دادن به ایمیل‌ها بكنید و هیچوقت پسورد ایمیل سایت را حتی به نزدیكترین كسان ندهید. همیشه به خاطر داشته باشید عزیزترین كسان شما نیز به اندازه شما در راه به ثمر رسیدن سایت زحمت نكشید‌ه‌اند.

26 ـ سرعت سایت خود را قربانی هیچ فاكتوری نكنید: سرعت هر سایت بزرگترین فاكتور موفقیت آن سایت است. میزان پهنای باند شما نسبت مستقیمی با میزان موفقیت سایت شما دارد. به اندازه انتظاری كه از سایت دارید اقدام به تهیه پهنای باند آن بكنید.

27 ـ  خلاقیت را از یاد نبرید: مدیر محترم یكی از سایت‌های تبلیغاتی یك ایمیل ارسال كرده و گلایه كرده بودند كه چرا در مورد كپی كردن سورس سایت‌ها چیزی در این مقاله نوشته نشده است. باید به عرض مدیران محترم سایت‌ها برسانم كه خلاقیت بزرگترین عامل موفقیت در كلیه زمینه‌های زندگی است. هنرپیشه‌های زیادی در عرصه طنز فعالیت می‌كنند ولی هیچكدام از آنها به اندازه آقای مهران مدیری محبوبیت ندارند. تفاوت مهم كارهای آقای مهران مدیری با آنها خلاقیت است. من این همه فاكتور را برای موفقیت یك سایت تبلیغاتی لیست كردم. نگاه كنید هیچكدام از سایت‌های تبلیغاتی همه این فاكتورها را در سایت خود ندارند. بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم / فلك را سقف بشكافیم و طرحی نو دراندازیم. هیچ سایتی كامل نیست، بجای كپی كردن سورس یك سایت، سورس اختصاصی خود را طراحی و مورد استفاده قرار دهید.

بعد از انتشار این مقاله، اولین سایتی كه اقدام به اعمال تغییرات در جهت بهبود خدمات خود برآمد، سایت ایران‌وب‌شاپ بود كه پیشنهاد می‌كنم حتما از این سایت و خدمات ارزنده‌اش استفاده كنید. دست اندركاران این سایت خدمات طراحی وب سایت را نیز انجام می‌دهند كه به خاطر تجربه بالا، بهترین گزینه برای گرفتن مشاوره یا راه‌اندازی سایت تبلیغاتی است.

نوشتن مطلب برای مدیران سایت، كاری بس لذت بخش است. می‌دانم این مقاله وقت زیادی را از شما خواهد گرفت و اگر خسته نمی‌شدم (حدود یك هفته برای نوشتن این مقاله تلاش كرده‌ام) و از حوصله شما نیز اطمینان داشتم، می‌توانستم شماره لیست را به حدود ۴۸ برسانم. ولی همین اندازه هم كافی است. مطمئنم اگر مدیر یك سایت همه این مطالب را مد نظر قرار دهد، قادر خواهد بود در مدتی كوتاه، به بزرگترین سایت آگهی تبلیغاتی كشور تبدیل شده و درآمدی چشمگیر از سایت خود كسب كند. در قسمت دوم این مقاله به بیان مطالبی در مورد استفاده بهینه از سایت‌های تبلیغاتی خواهم كرد.


نویسنده : رحیم نظری




:: مرتبط با: سایت تبلیغاتی , آموزش ,
:: برچسب‌ها: سایت تبلیغاتی ,
ن : هادی قربانی
ت : دوشنبه 21 اسفند 1391
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.